Americký T-mobile umožní převod nevyčerpaných dat do dalšího měsíce – a co naši operátoři?
John Legere, šéf americké pobočky T-mobilu na tiskové konferenci představil novou službu: možnost převodu nevyčerpaných dat do dalšího měsíce. Uživatelé tak budou moci tento objem dat využít dle potřeby v následujícím období. Nevyčerpaná data se budou takto převádět po dobu až jednoho roku.
Jedná se jistě o chválihodný počin nicméně tato možnost by dle mého názoru měla být automaticky dostupná u každého operátora, který si alespoň trochu váží svých zákazníků. Pod tlakem konkurence operátoři umožníli převod nevyčerpaných minut za hovory do dalších období a není důvod proč by toto nemělo být možné u datových přenosů.
Dotázali jsme se tedy našich tuzemských operátorů proč převod nevyužitých dat u nás nenabízejí. Zde jsou odpovědi:
O2: Zdravím, jedná se o parametry našich datových balíčků, které ani v minulosti nebyly jiné. Renča, O2 Guru
Vodafone: Data nepřevádíme z technických důvodů. Díky za pochopení. Katka
T-mobile: Dobrý den, vše se řídí podmínkami služby, které jsou takto nastaveny a převod jednotek neumožňují. Ivo
Posuďte tedy sami přístup našich operátorů ke svým zákazníkům. Určitě by nebyl technický problém nevyčerpaná data do dalšího období převést jak tvrdí Vodafone a T-mobile, když u telefonních hovorů to možné je a navíc se píše rok 2014. O2 raději statečně hledí do minulosti a zaseklo se se svým přístupem někde na začátku 90. let. Jediným způsobem jak operátory donutit k přemýšlení je soustavný tlak od jejich zákazníků…a co na tento problém říká ČTÚ jako regulátor? Zeptáme se a dáme vám vědět…